Filtr FAP DPF, Adblue SCR – to nazwy, które u współczesnych użytkowników aut z silnikami Diesla wywołują wiele negatywnych emocji. To podzespoły, które zostały zastosowane w samochodach na skutek wprowadzenia bardzo rygorystycznych norm emisji spalin. Znacznie skomplikowały one korzystanie z samochodu, zwiększyły też koszty jego zakupu. Najgorsze jest jednak to, że podzespoły te należą do awaryjnych, a koszty usunięcia ich awarii są bardzo wysokie. Na szczęście zawsze jest rozwiązanie. Firma V – Tuning oferuje montaż specjalnych emulatorów, które pozwalają pozbyć się powyższych elementów z auta.
Drogi osprzęt, który powoduje awarie
Filtr FAP DPF, Adblue SCR – co oznaczają te nazwy? FAP i DPF to oznaczenia filtrów cząstek stałych, które znacznie skomplikowały użytkowanie Diesli w mieście. Filtry te zapychają się podczas ciągłe eksploatacji na krótkich trasach i są koszmarnie drogie. Ad Blue to specjalny płyn, rozwodniony mocznik, który stosowany jest w autach spełniających normy Euro 6. Wykorzystuje go układ SCR, dodatkowy katalizator i układ wtryskowy, który także jest awaryjny, a do tego obciąża samochód swoją wagą. Wymaga tez dolewania kolejnego płynu do auta, co zwiększa koszty eksploatacji.